21.07.2009

Annemler Tatilde

Geçen hafta arası izlerim diye almıştım bu filmi. Ama bir türlü fırsat olmadı. Pazar günü ailecek izlemeye başladık, ben sonunu göremeden uyuyup kaldım. Bugün akşam kaldığım yerden izlemeye devam ettim. Güzel bir film seçmişim. 1970 yılı Dünya kupasının yapıldığı zamanlarda, Sao Paulo' da geçiyor film. Sürgün yılları. Cuntadan kaçan anne babası Mauro' yu tatile gittiklerini söyleyerek dedesine bırakıyorlar. Gelmesi beklenen anne baba, Mauro, Hanna, Shlomo, sürgün ve 68 kuşağının hikayesi anlatılan. Fazla anlatmayacağım. Ancak şunuda yazmadan geçemeyeceğim. Mauro' nun dilinden sürgün; "sanırım sürgünde yaşamak, hep geç kalan ya da eve hiç gelemeyen bir babaya sahip olmak demek." İzlenecek filmler listesine eklenmeli bence.

1 yorum:

aysema dedi ki...

Yazılarınızı zevkle okudum. Ömür'ün kitapçıda okumaları kızımın küçüklüğünü anımsattı. Sizi de kutluyorum. Okuması, okuduklarını listelemesi çok güzel...