8.01.2010

Haftasonunu karşılarken

Belki de siparişlerin arasına bol bol zaman yazmadığımdan, yazamadım günlerdir. Yılın ilk yazısı bugüne kaldı. Hem yazacak çok şey oluyor hayatım da hem de hiç şey. Olsun yine de geçen günlere dair birkaç satır ekleyeyim. Tabi yine madde madde.

En başta Ömür geliyor yine. 2 hafta önce Adana genelinde yapılan bir sınava katılmıştı. Benim zorumla oldu, kendi pek istekli değildi aslında. Sonuçları belli oldu. Türkçe yanlışsız, hayat bilgisinde 1 yanlışı (ona göre soru yanlış, itiraz edecekmiş. Öğretmenine de sormuş o da aynı fikirde, bence de soru yanlış :)) birden gaza geldi bizim kız), matematikte ise 2 yanlışı var. Oldukça iyi performans. Kendine güveni geldi. Öğretmeni tebrik etmiş. Çok kitap okuduğun için türkçen eksiksiz demiş. Bir gaza geldi anlatamam. Sürekli kitap okuyor. Ayrıca ertesi gün kendine plan bile yapmıştı. Yazmadan geçemeyeceğim.
(Nazar boncuğu sevgili Hayriye hanımın önerisi üzerine sonradan eklendi.)

Pazartesi, çarşamba, cuma (diğer günler bilim sanat merkezine gitti için plan yok)
16:35 eve geliş
16:45 derse başlama
16:55 ara
Her akşam mutlaka yapılacaklar, uyumadan önce yatakta kitap okuma.
Plan plandır değil mi? Hiç karışmadım. Süreleri zamanla kendisi ayarlayacaktır.


Kitap okuma konusunda gün be gün kendini aşıyor. Yeni yıla Oz büyücüsü ile girmiştik. Arkasından arkadaşının yeniyıl hediyesi (sınıfta çekiliş yaptılar, öğretmen herkes hediyesinin yanına bir de evde okuduğu kitaplardan birini hediye olarak getirecek demişti.) Charlie' nin çikolata fabrikası ile devam ediyor, bugün o da biter sanırım. Arkasından söz verdim Charlie' nin cam asansörünü alacağım.


Bu hafta içerisinde okula bir şair gelmiş, kitabını satıyormuş. Üç arkadaş paralarını birleştirip kitabı almışlar. (Kitabın ve şairin adını hatırlamıyor.) Sonra en çok parayı verene vermişler kitabı. Para miktarına göre sırayla hepsi kitabı okuyacaklarmış. Ömür en az para verdiği için en son sırada. Sıra kendine henüz gelmediğinden bana geçen gün anne bana şiir kitabı alır mısın, şiir okumak istiyorum dedi. Memnuniyetle, sen yeter ki okumak iste, sevgili kızım.


Tam hangi şiir kitabı diye düşünürken Hayriye hanım imdadıma yetişti. Ünlü yazar ve şairlerin çocuklara armağını yazısı için kendisine buradan da teşekkür etmek istiyorum. Süreyya Berfe' den Çocukça' yı seçtim öncelikle, diğerlerini ise listeye ekledim.


12 Ocakta kitap fuarı başlıyor. Kocaman bir liste hazırladım, hepsi Ömür' e. Fuar başlayıncaya kadar elemem lazım, hepsini almaya para yetmez :))


Gelelim biraz da benden haberlere. Bu sıralar bir tembellik var üzerimde, enerjim söndü sanki. İştahım açıldı, çok çikolata yiyorum yine. Tembelleşince hep böyle olurum. Silkelenmem lazım.
Bir çift yürek adlı kitabı bitirdim. Aborijinler gibi yaşayabilir miyim acaba? Herşeyi bırakıp, kendimi zamanın akışına ve doğanın koynuna bırakabilir miyim? Bilmiyorum.
Yarın tatil. Ne güzel.
Haftasonu da hava bugün olduğu gibi güzel olsa. Şezlongumuzu alıp göl kenarına gitsek, kitabımızı okusak, çayımızı içsek. Güzel olmaz mı? Tadından yenmez sanki.
Herkese iyi haftasonları. Herşey gönlünüzce olsun.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

keşke aborjinler gibi yaşayabilsek o kitabı okuyalı hayli zaman oldu yine okumam gerek
sevgiler

Elifin Günlüğü dedi ki...

Ömür'ün çalışma programını çok beğendim:) 16.45 Çalışma; 16.55 Dinlenme...

Ömür'lü yazılarınıza nazar boncuğu ekleyin ve benim için bir kutlama öpücüğü verin.Selamlar.

Elifin Günlüğü dedi ki...

Merhabalar, Süreyya berfe'nin Çocukça'sını bulmanız çok zor; çünkü çok eski tarihli... Bende fotokopisi var. Yazınızı okuyunca, birkaç sayfasını, desenleriyle birlikte tarayıp bloga koyabileceğimi düşündüm Ömür için. (Tümü de olur da telif devreye girer, hoş olmaz.:)