19.02.2010

Güneşli bir cuma günü

Resim buradan

Ne güzel bir gün şu Cuma. Hele bir de bugün ki gibi yazdan kalma güneşli bir gün ise daha da güzel. Kış günü yüzünü gösteren güneş insanın içine ışık saçıyor. Adana' da olmayı bu yüzden seviyorum işte. Sabah evden çıktığımda puslu yağmurlu bir hava vardı. Şimdi tam tersi. İnsanın pılısını pırtısını toplayıp çayıra çimene yayılası geliyor.

Dünle bugün arasında ne değişti derseniz, günün cuma olması ve havanın güneşli olması dışında bir fark yok. Bir de benim bir gün daha büyüyüp, olgunlaşmam unutulmamalı tabi. Keyfimin bir sebebi yok, öylesine havaya, suya, ota, böceğe seviniyorum işte.

Biraz önce revirden geldim. Haftabaşı periyodik muayene için kan vermiştim. Bugün  sonuçları çıkmış, kontrole gittim. İyi kolestrolüm (HDL) olması gerekenin iki katı neredeyse. Sevgili doktorumuz neyle beslendiğimi sordu. Bol bol sebze yediğimi, evdeki adımın otçul olduğunu söyleyince tahlil sonuçları da aynını söylüyor dedi. Demir depom boşalmış, olması gerekenin üçte biri kadar. Et yememi tavsiye etti ve demir hapı verdi.

Akşam yürüyüşlerine Eylülden beri araverdim. Her akşam düzenli olarak yürümeyeli 6 ay olmuş. Okulların açılması ve evde yaşanan ödev yapma ve ders çalışma krizleri yüzünden ihmal ettim kendimi. Bugünden tezi yok akşam yürüyüşlerine başlayacağım tekrar, olmadı evde atıl durumda duran eliptik bisikletin üstüne çıkacağım.

Şimdi haftasonuna güzel bir aktivite planlamak lazım. İçinde bol güneş, çayır çimen olmalı.

Herkese mutlu, sağlıklı ve huzurlu haftasonları.

1 yorum:

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Çok geçmiş olsun. İnşaallah biran önce demir seviyeniz de düzelir kolesterolünüz gibi. Sağlıcakla kalın. Sevgiler.