13.04.2010

Seyahat/Lale Zamanı/Baharın İlk Sabahları

Parmak hesabı yaptım biraz önce, epey zaman olmuş yazmayalı.
Yazacak, anlatacak, kaydedecek bir dolu şey yaşadım aslında.
Yazmak için bir kenara notlar aldım.
Fırsat buldukça ekleyeceğim.


Birini atlamadan hemencecik eklemem gerek.
Sevgili Fatoş' un doğum için göndermiş olduğu güzel sürprizi geçte olsa elime sağ salim ulaştı.
Kendisine kocaman teşekkür.
Evde baş köşeye koydum, bunlar ne diyene anlatıyorum. Detaylı bilgiler ise daha sonra.

Resim buradan
Yarın Ankara' ya gidiyorum günü birlik, iş için elbette.
Sonra lale resimlerini gördüm, sevdiğim bloglarda dolaşırken.
Ah dedim.
Orada, o lalelerin arasında olsaydım,
Ankara yerine İstanbul olsaydı keşke diye iç geçirdim.
Umarım haftaya kadar laleler solmaz.
Bekle beni İstanbul haftaya ordayım.

Sonra taslak yazıların arasında aşağıdaki şiiri buldum.
Tam zamanı dedim.
Buyrun.
Ben tekrar gelinceye kadar, bu şiirle avunun.

Baharın İlk Sabahları
Tüyden hafif olurum böyle sabahlar
Karşı damda bir güneş parçası,
İçimde kuş cıvıltıları, şarkılar;
Bağıra çağıra düşerim yollara;
Döner döner durur basım havalarda.
Sanırım ki günler hep güzel gidecek;
Her sabah böyle bahar;
Ne is güç gelir aklıma, ne yoksulluğum.
Derim ki: 'Sıkıntılar durdursun!' Sairliğimle yetinir,
Avunurum.
Orhan Veli Kanık

2 yorum:

Aslısın dedi ki...

Hadi gel, ben tutucam laleleri, solmayacaklar haftaya kadar :)

bilge ve annesi dedi ki...

Ne güzel oldu Orhan Veli' yi okumak... Buralarda lale yok malesef ama badem ağaçları, kiraz ve vişneler beyaza büründü. Leylaklar tomurcuğa oturdu. bozkırda dikiliyorlar önünüzde, bahar geldi diye, biz de avunuyoruz ne yapalım:))Bu arada haftaya biz de İstanbul yapacağız umarım lalelere yetişiriz. Sevgilerle ...