14.04.2009

Kahvaltı için zeytin yaptım

Yandaki zeytinler tarafımdan yapılmış olup, ilk denememdir.
Buralarda sonbaharda tüm pazarlar zeytincilerle dolar. Renk renk, büyük, küçük bir sürü zeytin. Yıllardır görürüm hep. Hiç merak etmemiştim nasıl yapılır diye, komşumda tadına bakıncaya kadar. Çok beğendim ben de yapmak istedim. Kendine alırken bana da zeytin almış. Akşam işten geldiğimde elime 5 kilo yeşil zeytini tutuşturmuştu. Bir de kırmak için tahtadan bir çekiç ve tepsi verdi, ben de olmayacağını bildiği için. Ömür' le birlikte kırdık hepsini. Ye ye bitmez bu zeytin diye düşünürken, bir de 5 kilo siyah zeytin getirdi. Yeşil zeytin çabuk oluyormuş bitirdik bile hepsini. Siyah zeytinler ise yeni oldu. Yarısını çıkartıp kavanozlara koydum şimdi, fotoğrafını çekmeden de duramadım. İnsanın kendi yaptığı gibisi yok. Bu sıralar pek bir becerikliyim. Hayırdır inşallah, hayrıdır inşallah.

7 yorum:

nymphea dedi ki...

Vayyy ne kadar güzel görünüyor afiyet olsun. Biz de Adanada hep yapardık, şimdi ben hazıra konup, annemlerin yapıp kargoyla gönderdiklerini yiyorum:)Özellikle de yeşil zeytin yaparız.Siyahını hazır almayı tercih ediyoruz, ee onun yapımı daha zor sanırım. Ellerine saglık:)

Kağıttan Gemiler dedi ki...

Teşekkürler.
Pek zorluğu yok aslında. Ama yeşil zeytin daha yaygın buralarda.
Selamlar

Asortik Krep dedi ki...

Bizde yaptık,daha doğrusu eşim yaptı,ben yiyiyorum:)

Kağıttan Gemiler dedi ki...

Afiyet olsun.Kendi yaptığının tadı hiç birşeyde yok.

Adsız dedi ki...

merhaba adana da yasayan biri olarak size rastlamak ne güzel oldu:)
yakınımı görmüş gibi oldum bak şimdi:)
yakınsak bu zeytınlerın tadına bakma ıhtımalımızde var sanırım:)
sevgiler:)

Kağıttan Gemiler dedi ki...

Merhaba Selda,
Ne güzel sizlerle tanışmak, ben de çok mutlu oldum inan.
İstediğin zaman zeytinlerin tadına bakabilirsin. başka şehirlerde bloglar vasıtasıyla tanışan pekçok kişi görüşüyor. Belki burada da yaparız bir organizasyon.
Selamlar.

Adsız dedi ki...

belkide :) ben adanada okudum adanada oturuyordum ama şimdi bir ilçesinde kozanda görev yapıyorum..
zeytin bahane tanişmak şahane olur:)