25.07.2009

Yaşlı Adam ve Deniz / Ernest Hemingway

Ömür kendisinin okuduğu tüm kitapları benim de okumamı istiyor. Ben de kimi zaman bu isteğini geri çevirsem de kimi zaman karşı koyamıyorum. Yaşlı Adam ve Deniz' de bunlardan biri. İş yerinden bir arkadaşım İstanbul' dan hediye olarak almıştı kitabı. O günlerde büyükler için olan kitaplardan okumak istiyorum diye tutturmuştu Ömür. Büyük kitabından kasıtta kalın olması ve saman kağıdına basılı olmasıydı. Okuduğu kitapları kaydettiği ajandaya göre kitabı 14-27 Nisan tarihleri arasında okumuş. Ben de tavsiyesi üzerine okumaya başladım ve bugün bitirdim. Kısaca bahsetmek istiyorum kitaptan.
Yaşlı Adam ve Deniz, Ernest Hemingway' e Nobel ödülü gibi bir çok ödül kazandırmıştır diyor, Vikipedi. Ayrıca bu kitap 100 temel eser arasında da yer alıyor.
84 gündür hiç balık yakalayamayan Santiago, şansının döneceğine inanır ve tekrar denize açılır. Bu sefer gerçekten şansı dönmüştür. 6.5 m boyunda bir kılıç balığı yakalar. Ancak yalnız başınadır ve balık çok büyüktür. Kitapta 5 gün boyunca balıkçının okyanusta tek başına yakaladığı balığı, köpek balıklarından korumaya çalışırken yaşadıklarına tanık oluyoruz.
Ben kitabı bitirdikten sonra, korku ve cesaret, ümit ve ümitsizlik arasındaki git-gelleri düşündüm. Balıkçı gibi yapabilsem keşke dedim. Korktuğumda kendimi cesaretlendirsem, ümitsizlik anında kendi kendimin ümidi olabilsem.

Hiç yorum yok: