9.11.2009

Pazartesiye giriş

Haftasonu o kadar yorucuydu ki, işe dinlenmeye geldim. Kendimi çok güçsüz hissediyorum, belki yorgunluktan belli de hasta olacağımdan. Akşama belli olur.
Tüm haftasonu eskilerin ayıklanması, işe yaramayanların dağıtılması, evin temizlenmesi ve kışa hazırlanması ile geçti. Pazar günü Nimet abla işini bitirip gittiğinde artık şirin, kışa hazırlanmış, halıları serilmiş, sıcacık bir evimiz vardı. Halısız ev çok keyifsiz, çok soğuk aslında. Ancak Adana' da yazın halıları mecbur kaldırmak gerekiyor. Kış gelip halılar tekrar serildiğinde, ilk birkaç gün değmeyin keyfime, yatıp yuvarlanasım geliyor. Ömür' de bana çekmiş sanırım, dün hep halının üzerindeydi. Çocukluğumda kardeşimle halının üzerinde bilye oynardım, dün de kızımla oynadım.
Temizlik beni bu kadar yormazdı aslında. Esas yorucu olan Ömür' ün cumartesi sabah kahvaltı sırasında üşüyorum demesi ve devamında ateşinin yükselmesiydi. Geçen hafta Fransızca kursuna, ondan önceki hafta da voleybal kursuna başlamıştı. Sanırım ilk kez bahsediyorum, o kadar işin arasında yazmayı unutmuşum.
Cumartesi sabah üşüyorum deyince hasta olacağını anladığımdan istersen bugün Fransızca ve voleybal kursuna gitmeyelim dedim. İlk heves olduğundan belki de hayır iyiyim gitmek istiyorum dedi. Öğleden sonra voleyboldan alırken, yerlerde sürünüyordu yorgunluktan ve açlıktan. Eve geldiğimizde üstünü değiştirip kendini yatağa attı ve uykuya daldı. Kalktığında yanaklar kızarmış, ateş 39,2 olmuştu. Bu durumu tahmin ettiğimden tavuk suyuna şehriye çorbasını hazır etmiş bekliyordum. Hasta olduğumda evde hep bu çorbayı pişiririm, hep de işe yarar. Bir de 12 saat arayla soğan-bal karışımına başladık. Biraz zor oldu ama oldu. Allahtan hasta olduğunda pek dik başlı olmuyor Ömür. Normal zamandaki gibi dediğim dedik olsa istemediğini asla yaptıramam. Bu tedavi ertesi günde aynı şekilde devam etti ve dün yapılan banyodan sonra tamamen eski sağlığına kavuştu. Soğan ve bala bir hafta devam, tedaviyi yarıda bırakmak olmaz.
Bu arada okuldan aşı ile ilgili yazı geldi. Aşı yapılmasını istiyorum ya da istemiyorum diyerek imzalamak gerekiyor. Etrafımdaki sağlıkçıların çoğu çocuklarına aşı yaptıracaklarını söylüyorlar. Ben hala kararsızım.
Bu yazıyı yazmaya öğlen başlamıştım. Bitirmek ise akşama kısmet oldu. Yazacak,  kayıt altına alınacak çok şey var. Devamı eve gidince artık. Bugünlerde yazılarım hep resimsiz oldu. İki arada bir derede böyle oluyor, idare edeceğim artık.

Hiç yorum yok: