17.02.2010

Yumurta Salatası

Bugünlerde unuttuğum çocukluk lezzetlerinin izini sürüyorum. Annemin hazırladığı o müthiş çocukluk lezzetlerini hem özlediğim hem de unutulmasını istemediğim için yapıp yapıp yemek istiyorum.

Geçen gün çocukluğumun kahvaltılarının vazgeçilmezi olan yumurta salatasını yaptım. O günden beri her haftasonu kahvaltı masamızda yerini alır oldu. 

Buraya da eklemek istedim, günün birinde Ömür de yapmak ister belki. Hem sağlıklı hem de lezzetli bir tarif.

Malzemeler:
Yumurta, yeşil soğan, marul, maydanoz, nane, tuz, karabiber, kırmızı biber, nar ekşisi, zeytinyağı.

Hazırlanışı:  
Öncelikle yeşillikler ince ince doğranır, üzerine yumurtalar küp küp doğranarak eklenir. Baharatlar, nar ekşisi ve zeytinyağı ilave edilerek karıştırılır ve afiyetle yenilir.

İşin Sırrı:
Yeşil soğan bu salatanın olmazsa olmazıdır.
Nar ekşisi çok az ilave edilmelidir.
Yumurtalar daha kolay doğranması için soğuk olmalıdır.
İstenilirse doğranmış yeşil zeytin, yeşil ya da kırmızı biber ile içerik zenginleştirilebilir.

5 yorum:

MAVİANNE dedi ki...

ÇOKK GÜZEL
BEN DE ÇOCUKLUĞUMDA ÇOK SEVERDİM
YAPMADIM NEDENSE ÇOK UZUN ZAMANDIR
HATIRLATTIĞIN İYİ OLDU
SAĞOLASIN
ELLERİNE SAĞLIK

seyyarat dedi ki...

Bizimkiler de hep yapardı. Bol yeşilliğinden dolayı ben yemesem de onu görmek mutlu ediyor.

Unknown dedi ki...

yumurta yemeyenlerin bile yumurtayı yemelerine sebep olan bir salatadır kendileri en azından bizim evde öyle ...
bizde çok severek yeriz.
ellerinize sağlık..

Adsız dedi ki...

Bizde de zevkle yenilen bir kahvaltı lezzeti idi. Uzun süre sonra tekrar görmek güzel. Ellerinize sağlık.

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

öncelıkle blog adınıza bayıldım:)salatada guzel görunuyor ellerınıze saglık.izlemeye aldım bende paylaşımalr ıcın beklerım sevgiler:)