15.06.2010

Yaz tatili yaklaşırken

Sık sık Ankara ya da İstanbul' a iş için ziyaretlerim oluyor. Arada sırada katıldığım toplantılar erken bitince uçak saatine kadar etrafı dolaşacak zaman kalıyor. Bu bana kalan zamanlarda kitapçı kitapçı geziyorum. Çocuk kitaplarının arasında kayboluyorum. Rafların önünde küçücük pufları olan kitapçılara bayılıyorum. Bu hastalık herkeste var mı? Yoksa sadece bana özgü bir huy mu? Çok kafa yormadım açıkçası. Ama bana benzeyen birini tanıyorum. Körle yatan şaşı kalkarmış.

Geçen haftalarda Ankara' ya gitmiştik. İşimiz erken bitince önce Dost Kitabevine oradan da yürüyerek Tunalı Caddesindeki D&R' a gittik. O gün ki gündemim yaz tatili için aktivite kitapları oldu. Amaç, Ömür' ün yaz tatilinde evde geçireceği zamanı etkin kullanmasını sağlamak. İşimize yarayacağını düşündüğüm 3 kitapla döndüm Ankara' dan. Çizim Teknikleri kitabını hemen verdim, diğerleri ise tatil hediyesi.   

Çizim Tekniklerini çok beğendi. Ertesi gün yanında okula götürdü. Okuldan eve küçük kağıtlara çizilmiş pek çok resimle döndü. Kitap benim daha çok işime yarayacak sanırım. Anlatılan teknikler çok basit, ortaya çıkanlar ise çok güzel. Yazın bizim evde bol bol resim yapılacak gibi gözüküyor.

Yarıyıl tatilinden önce de Becerikli Ellerim adlı kitabı almıştım. İçinde o kadar güzel örnekler vardı ki, Ömür' ü tatile kadar zor zaptetmiştim. Örgü örmeyi öğrenmek için okulu bile bırakabilirdi sanırım. Yarıyıl tatilinde çoğu zamanı örgü örerek geçirmiştik. Sonra baktım olacak gibi değil, tatil bitimi kitabı ortadan kaldırdım. Kaybettiğini sanıyormuş, bugün çıkartıp tekrar verince altın bulmuş gibi oldu. Anne kız bakalım bu yaz neler yapacağız.

Diğer kitaplar ise Bugün Ne Yapayım ve Kırt Kırt Kağıt. Bunları henüz Ömür görmedi. Umarım beğenir.

Anlaşıldığı üzere bu yaz tatili bol etkinlikli bir tatil olacak. Bu kitaplar;
kötümser bir yaklaşımla bir yıl boyunca sürekli ders çalış diyen bir annenin kendini affettirmek için verdiği rüşvetler diye düşünülebileceği gibi,
iyimser yaklaşımla ise bir annenin tüm yıl ders çalışmaktan bunalan çocuğunun zihnini tazelemek için verdiği çaba olarak da düşünülebilir.

Ben iyimser düşünülmesinden yanayım :)) 

Ayrıca bu kitapların hepsini bizim tükkanda bulabilirsiniz. Adana' lı arkadaşlara ya da Adana' ya gelecek olanlara duyurulur.

Şimdiden tüm çocuklara bol eğlenceli bir yaz tatili diliyorum.

2 yorum:

bilge ve annesi dedi ki...

Ne güzel yazmışsınız, dünkü yazınız çok duygusaldı, ne çok düşündüm okuduktan sonra. Geleceğe dair, Bilge' nin okullu olmasına dair. Kitapları not ettim, bende alıp koyayım şimdiden, bulunsun kütüphanemizde değil mi? Güzel bir yaz diliyorum size,bize, herkeslere diyeyim:))Ama en çok çocuklara, sevgilerle...

Çiğdem Atabey dedi ki...

Tunalıya kadar gelmişsiniz de görüşememişiz, bir dahaki sefere oralara gelirseniz arayın, işyerim oraya çok yakın...