15.10.2009

Elektrikli Süpürge / Yedek Parça / Servis


Evlendiğimiz günden beri sahip olduğum ütü ve elektrilkli süpürgeler ile bir türlü kaynaşamadım. Nedendir bilmem 10 senelik sürede 3 elektrikli süpürge ve 5 ütü harcadım. Eşyalarım kıymetlidir aslında, zarar vermem, hor kullanmam, bakımlarını ihmal etmem. Yine de yaranamadım.

3. elektrikli süpürgemde bundan yaklaşık 2 sene önce yeni eve taşındığımız zamanda iflas etti ve beni yarı yolda bıraktı. İstanbul' dan Adana' ya dönmenin burukluğu, buradaki belirsizlikler, Ömür' ün ilkokula başlama telaşı ve bunun üzerine bir de taşınmanın yorgunluğu derken zaten canım burnuma gelmiş. Bir de süpürge, sende mi, dedirtti bana. Hala unutamıyorum bir hışımla eşimin işten gelmesini beklediğim  ve bütün sinirimi kustuğum zamanı. Delirmiş gibiydim. Halimi görünce hemen gidip yenisini alalım dedi, gözlerim öyle dönmüştü ki yapabileceklerimden korkmuştu sanırım.

Velhasıl  o gün AEG marka bir elektrikli süpürge sahibi olmuştum. Artık mutlu ve mesuttum. Satıcı, süpürgenin HEPA filtresi ile motor koruma filtresinin yıkanarak temizlenebildiğini ve en az yılda bir kez değiştirilmesinin makinenin ömrünü uzatacağını söylemişti.

Makinenin ömrünün uzaması mı? Kilit cümle buydu. Beynime yazmışım bir kere filtre değişmezse, bunun sonuda diğerleri gibi olacak. Yaklaşık 3 ay önce eşim filtrelerin yenilerini almaya gittiğinde sevgili yetkili servis çalışanı kendilerinde bu filtrelerin bulunmadığını söylemiş. Nasıl yetkili bunlar dedim. Aradan zaman geçti unuttum. Malum bu sıralar evde bir arınma terapisi başlattığım için yeniden filtreler gündeme geldi. Bu sefer servise gidecek kimse olmadığından telefon ettim. Cici bir bayan açtı telefonu, filtrelerin tipini falan sordu, cevaplayamadım. Siz yorulmayın biz haftasonu gelir filtreleri görür ona göre sipariş veririz, dedi. Bizim filtreler yurtdışından gelecekmiş. Ala dedim kendisine. Kurtuldu bizim süpürge.

Anlayamadığım şey aylar önce gittiğimiz servisle bu servis arasındaki fark neydi? O zaman filtre yok biz de, burada bulamazsın diyen işgüzar ile bu cici kız aynı işi yapan iki farklı kişi değil miydi? Yani işi yapan değişince biz de işin kalitesi de değişiyor. Standart yok, ISO falan hikaye bizde. Hepsi formalite. Lafı nerden nereye getirdim şimdi.

Bu arada elektrikli süpürgemin modeli AAC 6720. Torbasız bir model, süprüntüleri topladığı bir kabı var saplı falan. Çıkartıp çöpe dökebiliyorsunuz içindekileri. Tüm parçaları yıkanabiliyor bir de. Ben oldukça memnunum. İhtiyacı olanlara tavsiye ederim. Resmini de koydum başa ki yazım afilli olsun.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Aman diyeyim. AEG almayın. Adana da servisi arayıp bulmak mahfetti beni. Bir yandan hanımın hışmı bir yandan Adanamızın güzel sıcağı adana sokaklarında km lerce yok teptim. Servisi zor buldum.

Bir daha AEG mi. Almayayım.

Beko, Arçelik ve Vestel dururken diğerlerini boşverin. Servis derdi büyük diğerlerinde.

nymphea dedi ki...

Benimki de Siemens simdilik bi problem yasamadim.. Ama elektronik sans isi bence\:)

MAVİANNE dedi ki...

ŞANS İŞİ GERÇEKTEN DE
VE ELEKTRONİK EŞYALARIN DA ÖMRÜ VAR
EN İYİYSİ DE BELL,İ ZAMAN SONRA BOZULUYRO MALESEF :((