23.12.2009

Ödünç alma / Sahiplenme

Uzun zamandır elime aldığım hiçbir kitabın sonunu getiremiyorum. Buna sebep bazen kitap olsa da sorunun kaynağı esasen benim.  Akşamları yorgunluk ve tembellik üstüme çöküp kalıyor. Yatağa yattığım da ise okumaya mecalim olmuyor, sızıp kalıyorum. Üç beş aydır durum bundan ibaret.

İki gün önce yıllardır kitaplıkta okunmayı bekleyen bir kitabı, serviste okurum düşüncesiyle çantama aldım. Dört ya da beş yıl önceydi sanırım. Oldukça çok okuduğum bir dönemde, birlikte çalıştığım bir arkadaşımdan ödünç almıştım. O dönem bir türlü okumaya başlayamadım. Araya zaman girdi unuttum. Şimdi elime alınca mahçup oldum. Kitabı sahiplenmişim resmen.

Benim kitaplarım kiymetlidir, kimselerde kalsın istemem. Vermeyi unuturlarsa kibarca hatırlatırım. Ne yazık ki başkalarından beklediğim hassasiyeti kendim göstermemişim. Ne kadar yanlış. Bu sabah okumayı bitirince kargo ile göndermeliyim diye düşündüm. Belki yanına bir kitap daha eklemeliyim, doğurdu misali.

Okumaya başladığım kitabın adı Bir Çift Yürek. Elimdeki 18. baskı, Ağustos 2004' de basılmış. Biraz geçte olsa Aborijinleri ve yaşamlarını okumak bana keyif verecektir.

2009' u okuyarak uğurlar ya da 2010' u okuyarak karşılarsam belki okuma hevesim tekrar filizlenir. Neden olmasın. Umut fakirin ekmeği.

1 yorum:

Petunya dedi ki...

Başlayıp da bitirmediğim nadir kitaplardan biridir o kitap :( Diğerleri de kara kitap ve masumiyet müzesi.